• Werking QR-codes

Werking QR-codes

Voor toegang tot de sportzalen is  een QR-code nodig. Deze code is aan al de huurders verstrekt en zal bij iedere nieuwe reservering die via het systeem wordt gemaakt opnieuw worden meegestuurd.

Het betreft een unieke code per vereniging/ huurder die actief is vanaf een half uur voor de gereserveerde tijd. In de afgelopen periode hebben zich nog wat kleine gebreken voorgedaan, maar inmiddels werkt het systeem voor deze twee zalen goed. Omdat het altijd kan gebeuren dat iets niet functioneert beschrijven we hier kort de werkwijze en alternatieven. 

  • Vanaf een half uur voor aanvang van de reservering kunt u met uw QR-code toegang tot de accommodatie krijgen. U kunt met zowel uw telefoon, als met een geplastificeerd pasje of een print van de code naar binnen. Houd daarbij wel in de gaten dat u de code op ongeveer 30 centimeter van de lezer houdt. Gebruikt u uw telefoon? Zorg ervoor dat deze qua schermverlichting helder genoeg staat. Het is anders mogelijk dat de code niet goed wordt gelezen. Tot slot; de code wordt actief op precies een half uur voor aanvang van de reservering. Zelfs een seconde voor die tijd werkt de code niet meer. Direct na verloop van de reservering wordt de code inactief. U kunt er dan niet meer mee naar binnen.
  • In overleg met een aantal gebruikers is een afspraak gemaakt met betrekking tot het sluiten van de deuren na binnenkomst. Dit is belangrijk om insluipen te voorkomen. We zullen vanaf half oktober de deur na eerste inlog een kwartier open laten blijven. U hoeft dan niets meer tussen de deur te doen, deze blijft gedurende vijftien minuten ontgrendeld. We vertrouwen er wel op dat u geen stokjes, stenen of andere zaken tussen de deuren doet om die open te houden.
  • Wanneer de code om welke reden dan ook niet werkt kunnen wij op twee manieren de deur openen. Wanneer u een appje naar Wim Dekker stuurt (06- 22 57 19 97) kan hij u een noodcode appen. Deze doet het altijd en wordt periodiek vervangen. Het heeft geen zin deze code te bewaren, omdat die na gebruik wordt uitgeschakeld. De code kunt u vanaf uw telefoon voor de lezer houden.
  • Mocht ook die code niet werken, kan de deur op afstand worden geopend. U kunt in dat geval Wim bellen. Hij zal checken of u voor de deur staat en die voor u openen.
  • Als al de bovenstaande opties niet werken, kan contact worden opgenomen met Henk Braanker of Roel Roosenburg. Zij kunnen met een tag de zaal voor u komen openen. Gebruik dit als laatste optie. 
Het is denkbaar dat de QR-code die voor u van toepassing is in uw mail niet wordt weergegeven, omdat uw email programma plaatjes blokkeert. Stuur ons in dat geval een mail en wij sturen u een .pdf van de code. Die kunt u uitprinten of omzetten naar een plaatje. 

Tot slot: We stellen het op prijs wanneer u feedback geeft over uw ervaringen met het systeem. Wij kunnen hier alleen maar van leren, dus schroom niet ze door te geven. Dat kan via verhuur@synerkri.nl  
Team Verhuur Binnensportaccommodaties